Як налаштувати сервер VoIP для телефонії

Світ швидко усвідомлює можливості передачі голосу по інтернет-протоколу (VoIP). Технологія, що дозволяє здійснювати телефонні дзвінки і відеоконференції через підключення до Інтернету, використовується як домашніми господарствами, так і підприємствами.

В цьому немає нічого дивного, враховуючи економію та інші переваги, які дає VoIP в порівнянні з традиційними телефонними системами. Якщо ви вирішили використовувати VoIP, але не знаєте, як це зробити, це керівництво для вас. Прочитайте, щоб дізнатися все про те, як налаштувати сервер VoIP вдома або в офісі.

Що вам потрібно для налаштування сервера VoIP

Те, як ви будете використовувати голосовий зв’язок по інтернет-протоколу будинку, буде відрізнятися від того, як працює система VoIP для малого бізнесу. Тому установка системи відрізняється для кожного середовища. Спочатку ми розповімо, як налаштувати систему VoIP в офісі, оскільки технологія VoIP пропонує більше переваг для бізнесу. Потім ми розглянемо трохи менш складне питання про те, як налаштувати сервер VoIP для домашнього використання.

Перш ніж ми перейдемо до будь-якого з них, варто згадати компоненти, які можуть вам знадобитися. Деякі з них потрібні тільки для установки в офісі, а інші – для встановлення вдома. У відповідних випадках ми вкажемо, що є що. Однак, як правило, для початку роботи з VoIP вам знадобиться п’ять речей:

  • Підключення до Інтернету – це здається очевидним, але ви не можете здійснювати дзвінки через Інтернет без підключення до Інтернету. Якщо ви встановлюєте VoIP будинку, вам не потрібно занадто турбуватися про швидкість з’єднання для вашої телефонної служби. В системі VoIP для малого бізнесу надійність з’єднання більш важлива. Чим більша кількість дзвінків обробляє ваша компанія, тим більше пропускної здатності потрібно для ваших послуг VoIP.
  • Маршрутизатор. Знову ж таки, вам не варто особливо турбуватися про це, якщо ви налаштовуєте VoIP будинку. Для підприємств вибір маршрутизатора VoIP має вирішальне значення. Вам потрібен варіант, який пропонує поєднання швидкості, безпеки й інші види зв’язку.
  • Інше – Крім маршрутизатора, вам може знадобитися ще кілька апаратних засобів. В офісі може знадобитися комп’ютер для роботи в якості сервера АТС (PBX). Це дозволяє вирішити внутрішні дзвінки на робочому місці. IP-телефони також можуть бути розумним вибором. Однак вони не важливі. Ви можете піти по маршруту софтфонів в офісі (див. Нижче). Ви також можете оновити свій домашній телефон за допомогою адаптера VoIP. Якщо ви хочете як і раніше використовувати аспекти традиційної телефонії, вам також може знадобитися шлюз VoIP – зазвичай в цьому можуть допомогти постачальники послуг.
  • VoIP, PBX і інше програмне забезпечення. У вас є різні варіанти програмного забезпечення під час налаштування системи VoIP. Компанії можуть захотіти вибрати універсальне комунікаційне програмне рішення. Окреме програмне забезпечення PBX також може використовуватися для обробки більш основних функцій обробки викликів. Спеціальне програмне забезпечення або програми також необхідні для перетворення комп’ютерів або смартфонів в так звані програмні телефони. Трохи пізніше вони розкажуть про це докладніше.
  • Провайдер VoIP – сервер VoIP можна використовувати самостійно. Вам необхідно підписатися на послугу у спеціалізованого провайдера VoIP. Без постачальника послуг ви зможете налаштувати систему тільки для внутрішніх викликів. План або підписка від постачальника – це те, що дозволяє вам здійснювати зовнішні дзвінки.

Як налаштувати сервер VoIP в офісі

Одним із значних переваг VoIP є легкість, з якою ви можете налаштувати і запустити систему, особливо в порівнянні з налаштуванням аналогічної телефонної системи на основі традиційних телефонів. Часто це також невисока вартість, особливо в порівнянні з більш традиційної телефонною мережею загального користування (PSTN). Наприклад, вам не потрібно змушувати телефонну компанію встановлювати нові телефонні лінії. Замість цього всі, що вам потрібно зробити, це зробити кілька простих доповнень до вашої мережі.

Перш ніж перейти до докладного розгляду налаштування технології VoIP в офісі, необхідно згадати ще одну річ. Є два основних типи систем на вибір. Ви можете вибрати установку системи з фізичними телефонами або телефонними трубками VoIP. З іншого боку, ви можете вибрати тільки програмну систему (хоча це може включати пристрої iOS і Android). Ваш вибір буде залежати від ряду факторів, у тому числі від того, чи є ви великим або малим підприємством, а також від наявності у вас політик BYOD (приносите власний пристрій). Давайте подивимося на налаштування двох систем по черзі.

Налаштування апаратної телефонної системи VoIP

Ваша офісна мережа з встановленої телефонною системою VoIP дуже схожа на стандартну. Основна відмінність полягає в тому, що часто потрібно включати сервер АТС. Мережевий комп’ютер може функціонувати як цей сервер.

Єдине, що потрібно пам’ятати, – це те, як ваша система PBX повинна підключатися до мережі. Він повинен бути підключений через стандартну мережеву карту (NIC). Він також повинен мати статичний IP-адресу, щоб бути завжди доступним.

Ваш наступний крок – підключити ваші справжні телефони. Важливо відзначити, що ви можете бачити пристрої в списку як IP-телефони, так і SIP-телефони. Взагалі кажучи, SIP-телефони, як правило, мають більше функцій, але обидва будуть працювати з послугами VoIP.

Це дуже просто, якщо ви вибрали моделі, сумісні з VoIP. Все, що вам потрібно зробити, це підключити їх до тієї ж мережі, що і ваша АТС, за допомогою кабелю Ethernet. Якщо обрані вами телефони оснащені технологією PoE, вам навіть не потрібно буде підключати їх до зовнішнього джерела живлення, щоб здійснювати VoIP-дзвінки.

Після виконання цих простих дій, пов’язаних з обладнанням, ви майже готові до роботи. Все, що залишилося, – це встановити програмне забезпечення VoIP і, можливо, внести деякі зміни в маршрутизатор. Установка програмного забезпечення повинна бути швидкою і простою. Ваш провайдер VoIP, швидше за все, запропонує вичерпні інструкції.

Для повної сумісності з VoIP вам, можливо, доведеться трохи поекспериментувати зі зміною вашого маршрутизатора. Нижче наведені лише дві хитрості, які слід враховувати. Вони навряд чи знадобляться, якщо ви з самого початку обрали маршрутизатор для VoIP.

Включити трансляцію мережевих адрес (NAT) – змінює інформацію про мережеві адреси. Це дозволяє перепризначити один IP-адреса на інший через пристрій маршрутизації трафіку.

Enable Universal Plug and Play – ці мережеві протоколи дозволяють мережевим пристроям знаходити один одного. Їх включення дозволяє телефонами VoIP підключатися до сервера IP PBX.

Налаштування програмної телефонної системи VoIP

Все може бути навіть простіше, ніж вже представлене вище просте керівництво. Це тому, що з деякими системами VoIP вам не потрібно підключати нові телефони VoIP. Замість цього ви можете здійснювати і приймати всі свої телефонні дзвінки або голосові повідомлення через комп’ютер, планшет або смартфон.

В цьому випадку ви можете проігнорувати наведені вище інструкції з підключення апаратних телефонів. Все, що вам потрібно зробити, це встановити програмне забезпечення від вашого провайдера VoIP. Якщо ви виберете єдиний шлях до програмного забезпечення, він буде включати в себе програму або додаток софтфона.

Цей елемент програмного забезпечення дозволяє вам відкрити інтерфейс для викликів на обраному вами пристрої. Це може виглядати приблизно так, як на зображенні вище, з варіантами голосових і відеодзвінків. Після установки відповідного програмного забезпечення та внесення інших змін в вашу мережу ви готові користуватися перевагами VoIP.

Як налаштувати сервер VoIP для дому

Якщо ви хочете використовувати VoIP вдома, багато з того, про що ми говорили вище, не матиме значення. Вам навряд чи знадобиться АТС для внутрішніх дзвінків з вітальні на кухню! Все, що вам потрібно, це дзвонити через підключення до Інтернету, а не через традиційний стаціонарний телефон.

Незважаючи на те, що існує безліч технічних термінів, досить легко налаштувати сервер VoIP і номер телефону вдома, як тільки ви зареєструєтесь у провайдера VoIP. Вам не потрібно розбиратися в деталях RTP (транспортного протоколу реального часу), SIP-серверів або кодеків. Часто все, що вам потрібно, – це телефонний адаптер VoIP і деякі настройки підключення обладнання в вашому домі. Нижче наведено приклад того, як може виглядати телефонний адаптер VoIP.

Як саме і де потрібно підключити адаптер, залежить від конкретної моделі. Деякі йдуть між модемом і вашим комп’ютером або роутером. Решта повинні підключатися прямо до роутера. Деяким може знадобитися кабель Ethernet, а інші можуть використовувати Wi-Fi. До адаптера повинні додаватися інструкції. Однак його потрібно підключити. Перед підключенням переконайтеся, що ви вимкнули всі задіяні пристрої.

Потім вам необхідно підключити до адаптера телефон, який ви хочете використовувати для викликів VoIP. Важливо підключити його до порту з міткою «Phone 1» або «Line 1». Потім ви можете підключити адаптер і включити його. Як і ваш маршрутизатор, адаптер повинен бути постійно увімкнений у розетку і включити. Ось як підтримувати безперебійний телефонний службу VoIP.

Коли все підключено, ви можете знову включити всі свої пристрої. Дайте маршрутизатора, модему і новому адаптера час для синхронізації. Адаптеру також може знадобитися завантажити прошивку або інші оновлення. Переконайтеся, що у вас є на це час. Як тільки ви це зробите, зніміть трубку телефону, і ви повинні почути гудок. Це означає, що ви успішно налаштували VoIP для дзвінків будинку.

У деяких незвичайних обставинах ви можете виявити, що ваша домашня система VoIP приймає тільки односторонній звук. Хтось, кому ви зателефонуєте, зможе почути вас, але ви не зможете його почути. Часто це пов’язано з тим, як налаштований ваш маршрутизатор.

Є кілька способів виправити це. Підключення адаптера безпосередньо до модему або розміщення його в зоні DMZ маршрутизатора часто допомагає. Відключення вбудованого брандмауера маршрутизатора також може іноді спрацювати, але це скоріше крайній захід.

Що тепер?

От і все. Тепер ви знаєте, як налаштувати систему VoIP в офісі і вдома. Все, що залишилося, – це зробити це. Якщо ви це зробите, ви зможете почати користуватися багатьма перевагами, які надає телефонія наступного покоління, такими як відеоконференції в реальному часі і якість звуку HD.
Це дозволяє вам попрощатися з дорогими міжнародними дзвінками і орендою лінії. Не кажучи вже про введення широкого спектра додаткових функцій для робочого місця. Це комунікаційна технологія майбутнього, і тепер ви можете почати її використовувати.

Додано: 05.11.2020
прокоментувати статтю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

На початок
Телефон
Чат
Заявка
Меню